Monday, August 23, 2010

Tunniplaan ja koolimaja pildid

USA-s saab oma tunniplaani ise valida, 1-2 ainet (USA ajalugu vms) on kohustuslikud. Mul on iga päev 6 tundi, iga päev on täpselt samasugune tunniplaan ja iga päev saan täpselt sama kellaaeg koolist vabaks - 2:45PM ehk 14:45.  Koolipäev algab kell 8 hommikul. Üks tund kestab 55 minutit ja vahetund on 5 minutit. Tunniplaan vahetub 3 korda aastas.

Minu esimene tunniplaan näeb välja seesugune:

1. Geoloogia
2. Fotograafia
3. Inglise keel ja kirjandus
4. USA ajalugu
5. Photoshop (töötlusprogramm)
6. Prantsuse keel


Ameerikas nimetatakse: 9. klass = freshmen, 10. klass = sophomores, 11. klass = juniors ja 12. klass = seniors. Mina olen junior. Kennedy High School paneb kõik vahetusõpilased 11. klassi. Vähemalt hea asi on see, et vahetusõpilastel lubatakse siiski 12ndike lõpuballile (senior prom) ka minna. Tegelikult on igaühel võimalus sinna minna, kui vaid mõni 12ndik sind enda kaaslaseks palub.

Sisejalanõusid ei kasutata. Päev otsa ollakse nendega, millega kooli kõnnid. Isegi talvel. Müttadki saabastega klassiruumides.

Uutele õpilastele tehti küll väike ülevaatlik tuur koolimajale, kuid ausalt öeldes ega ma sellest koolimaja süsteemist ikkagi suurt aru saanud. See on pmst nagu labürint ja klassiruumid paiknevad täiesti huupi, nt ühel pool seina on klassiruum 50 ja teisel pool 70 ning esimesel korrusel asuvad numbrid kuni 100-ni ja numbrid alates 300-st ning teisel korrusel numbrid alates 200-st, nii et mitte mingisugust loogikat.

Palju pilte kahjuks teha ei jõudnud, aga selline on John F. Kennedy High School:







3 comments:

  1. Oo, nii uhke koolimaja:) Kuidas sul ing. keelega on, saad kõigest aru?

    ReplyDelete
  2. hehe, ameerika koolis saab nädalaga see selgeks, kuhu minema peab jne :) ise elasin ka paar aastat tagasi USA's ja käisin koolis, endal pold pmist keelgi suus, aga hakkama sain :P

    ReplyDelete
  3. Liisa: Ma kartsin, et ameeriklased räägivad ikka palju kiiremini, aga tegelikult pole asi üldse nii hull, täiesti normaalne on kõik, kuigi oleneb muidugi rääkijast, kes kui kiiresti räägib. Iga kord, kui ma mõnest sõnast aru ei saa, siis palun, et mulle seletatakse. Mu hostpere küsib ise ka pidevalt, et kas ma ikka tean, mis see või too sõna tähendab. Ise ma veel nii soravalt ei räägi, see võtab veel aega. Isegi, kui ma puterdan, saadakse must aru, lõpetatakse ise mu lauseid. Eks näis, mis koolis saama hakkab, koolis ju kasutatakse igasuguseid keeru-siiru-viirulisi sõnu. :D

    Kadri: Ma usun ka ;)

    ReplyDelete