Sunday, January 22, 2012

MICHAEL EESTIS: 13. päev - kojuminek

Viisime ema ja isaga Michaeli lennujaama, kuna aeg oli tagasi koju Cedar Rapidsisse minna. Oli üks väsitav aga põnev kaks nädalat. Väsitav oli sellepärast, et iga päev sai varakult üles tõustud, kuskil käidud ja ringi tõmmeldud. Samas äärmiselt palju sai selle ajaga ära nähtud ja tehtud, endalegi korralik tuur pärast aastast eemalviibimist. ;) Michaelile olevat Eesti meeldima hakanud rohkem, kui ta arvas, et hakkab. :) Eriti siinne toit. :D Tal ei olnud ka mitte mingisugust probleemi võõraste seltskonnas, sulandus hästi sisse. Kõik oli viis pluss. Uskumatu kui palju ma talle USA-s olles Eestist rääkisin, kui palju plaane me tegime ja nüüd see saigi teoks. :)

Wuhuu! Sain jälle ühtede postitustega ühele poole, nüüd on lõpuks oodata ka kõike muud kui pildid Eesti eri paikadest. Oligi viimne aeg vahelduseks. :D Alustan millalgi siis vast Florida postitustest, tundub, et neid oodatakse enim. :D

Saladuskatte all võin öelda, et järjest enam tundub, et Michaelil on kindel plaan sel suvel uuesti Eestisse tulla! Ta on seda mulle juba mitu korda maininud, isegi mu sõpradele. Eks kuuleme-näeme. ;) Kui see juhtuma peaks, siis seekord saab asja palju vabamalt võtta, ei pea giidi mängima, põhilised kohad ju nähtud, ühesõnaga rohkem lõbu ja tegemata jäänud plaanide täideviimist. :)

15 comments:

  1. Küsiks sinu reiside kohta, oled vist päris palju reisinud, sh bussireisidel :)
    Kuidas sulle bussireisid (Euroopa piires) istuvad? Väga paljud kurdavad, et jama, väsitab ja bussid lähevad katki jnejne. Kui on kahekordne buss, siis kus sulle rohkem meeldib: 1. või 2.korrusel ja miks? Mis maadesse kindlasti veel reisida tahad ja kuhu tagasi läheksid iga hetk?

    ReplyDelete
  2. Tõsi, omajagu :) Kuna mulle väga meeldib reisida ja ma ei ole selles suhtes peps ka, siis pole mul mingit probleemi bussiga mööda Euroopat tiirutada. Selle eeliseks on see, et näeb kordades rohkem, kui lennukiga punktist A punkti B sõita. Muidugi Läti, Leedu ja Poola on ära tüüdanud küll, see on kõige rängem läbimine. :D Lihtsalt soovitan võtta kaasa eelkõige iPodi/mp3-mängija, hea raamatu ja ajakirju, et igavust peletada + magada saab palju. :D Taguots jääb vahel kangeks ja raske on mugavat asendit leida, aga peatused toimuvad iga 3-4 tunni tagant. Ning varajaste äratustega tuleb arvestada. Meil iga kord kahekordne buss olnud, aga istekohad alati esimesele korrusele sinna laua taha võtnud, sest teisel korrusel on kitsas, tekib järjekord, rahvas jõuab kõige hiljem bussist välja ning võib probleeme tekkida konditsioneeriga (liiga palav), kuigi seal kõige ees pidi hea vaade olema. Olen samuti lugenud, et buss katki läinud, mille tõttu jäädakse graafikust maha ja magatakse terve öö bussiga sõites, aga õnneks ise seda kogema ei ole pidanud.
    Pmst ainukesed riigid, mis veel Euroopas tõmbavad ja käimata on, on Hispaania, Portugal ning miks ma mitte Malta ja Kreeka. Mujal käidud või siis lihtsalt ei ole mõelnud nende peale/ei tõmba (pmst Ida- ja Kagu-Euroopa osa). Iga hetk läheks tagasi Pariisi, Itaaliasse, Horvaatiasse ja Bulgaariasse (eelkõige sõpradega, see ööelu tänavatel, rand ja peod :P). Olen ka alati mõelnud, et tahaks jälle Amsterdami külastada, kuigi põhjus pole selles, mille pärast paljud lähevad, c'mon, ma olin siis mingi.. ee.. 14 vist, kui seal käisin. :D

    ReplyDelete
  3. Oo.. Horvaatia. :) Kas Dubrovnikus ka käisid ja kuidas meeldis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oli võimalus minna sinna, aga me otsustasime ühe päeva lõõgastuda ja päikest võtta. :D

      Delete
  4. Kas pildistad JPEG või RAW formaadis? Millist formaati algajale digipeegli kasutajale soovitad?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ise pildistan JPEG formaadis ja algajale soovitan just nimelt JPEG formaati.

      Delete
  5. Ma ei mäleta ausalt öeldes, kas on varem räägitud sellest, kuid siiski selline küsimus, et kas nagu algastmel ja keskastmel ehk siis 1-9(või 8) neil on kindel tunniplaan, et ei saa ise valida? Peaks vist nii olema, kuna see on loogiline?!
    Ning veel, kas teie koolis ka seal sellised tüdrukud, nagu meil siin, et igal hommikul paks krohv näkku enne kooli? meil isegi osad tundide ajal meigivad ennast -.- muidugi on erinevaid inimesi, kuid siiski nii üleüldiselt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeeee, ma nüüd päris täpselt ei teagi :D Rohkem piiratud vb (pole mingit fotograafiat ja muid selliseid klasse), aga mingi valiku saavad kindlasti teha. Päris algklasside kohta ei tea ma üldse midagi. Oskan vaid keskkoolist (9-12) detailselt rääkida.
      Jaa, ikka meigivad, eriti silmi, need on iga päev värvitud isegi lauvärvide ja muuga. Huvitav on see, et niiviisi meigivad, aga soengud on hoopis teisest puust, tihti mingisse säbrusesse krunni topitud vms ning siis veel takkaotsa dressipüksid jalga aetud. :D Sollis käivad samuti üpris korralikult. :D Aga vot vähemalt minu koolis veel sellist juustepikenduste ja geelküünte jura küll polnud. Kokkuvõttes panevad Eesti tüdrukud välimusele ikka HULGA rohkem tähelepanu. Eesti tüdrukud on hulga ilusamad ka. :) Noh, samas kindlasti Ameerika suurlinnades elavate inimeste kohta ma nii rääkida EI saa. Ikka meeletu vahe on vaatepildil. :D

      Delete
  6. Kui juba fotoküsimus oli, siis... Kas sa oled oma digipeeglil sensorit ise puhastanud? Minu omal on väikse avaga pildistades tekkinud need nähtavad mustad laigukesed pildile + viewfinderis on ka mustad täpid näha. Tahaks neist lahti saada, aga minu kodukohas sellist teenust ei pakuta, peab ise hakkama saama. :S

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei ole kunagi ise puhastanud. Mul pole praegu kaameratki, tegelikult juba üle poole aasta. Soovitan googeldada, vastavates foorumites surfata. ;)

      Delete
  7. Oh, ma tean, et Sul ilmselt kisuvad käekarvad turri fotoka küsimuste peale aga ma tahtsin teada, et kas Sa oled läbinud mingisuguse fotokoolituse ka või? Endal mul on Nikoni uue seeria kaamera (Nikon D5100) ja kardan, et vahetusaastal jään hätta sellega. Et äkki liiga vähe kogemust kaameratega jne... Kas Sa salvestasid oma pildid (kui Sul objektiiv veel nässus polnud) JPEG(fine) formaadis või näiteks RAW või miskit sellist? Aa, ja tahtsin veel küsida mis kaamera Michaelil on/oli?

    Ma tõesti väga hindan seda, et Sa oled nii tubli ja järjepidev olnud ja blogi nii pikalt ja armsalt kirjutanud oled. Ning hindan Sinu kannatlikkust selle kommentaari taolistele kommentaaridele vastamisele.

    Ütleksin vaid ühe asja - RESPECT!

    Ootan pikisilmi Sinu vastust sellele kommentaarile ja uutele postitustele.
    Jõudu ja jaksu edaspidiseks.

    Kerly. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuna fotograafia on mu passion, siis võin sellest meeleldi rääkida. :D Nii et küsi aga :) Mu esimene peegelkaamera (seejuures polnud kunagi varem ühtegi peegelkaamerat käes hoidnud :D) oli Nikon D80. Kuna kaamera ostuga sai tasuta fotokoolituse kaasa, siis läksin küll, aga minu jaoks oli see suht mõttetu, üks kord, kestis max. paar tundi, väheseks jäi ikka. Oleneb muidugi koolitusest ja selle pikkusest, see oli selline lühikoolitus. ;) Ma alati õpin ise ja ega nii saangi kõige paremini selgeks. Tuleb lihtsalt harjutada, näppida ja kruttida. Mul käib see värk tunde järgi. :D Sa ei saanud lühikoolitust ostuga kaasa? Algul kasuta automaatset režiimi ja harju kaameraga, nii algajatele kõige lihtsam, pärast tutvu ka teiste programmidega, sest hiljem avastad, kui palju on peegelkaameral võimalusi.
      Michaelil on Nikon D5000, nii et sul on siis sama seeriast kaamera ju, lihtsalt uuem versioon. ;) Aga noh, Michaelil on 3 erinevat objektiivi ka ja objektiiv ongi tegelikult see, mis loeb palju rohkem.
      RAW'd mina ei kasuta, alati JPEG.
      Ma tõenäoliselt hakkan ise ka lähiajal uut kaamerat välja valima. (A)

      Aitäh armsate sõnade eest samuti! :)

      Delete
  8. Hei! Tahtsin teada, et kas su hostpere majas käiakse jalanõudega või nagu eestiski?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilma jalanõudeta. Aga panin tähele, et kui mingi pidu vms oli, siis mõni mõnikorde marssis jalanõudega sisse nagu nii muuseas (ju endil kodus kombeks nii).

      Delete
  9. Nii tore, et Sa jaksad kirjutada vastuseid. Ma ei saanud koolitust kaasa sellepärast et ma tellisin oma kaamera välismaalt. Kui mu mälu nüüd ei peta, siis oli see Tai või India või midagi taolist. Mõtlesin koolituse peale, et kui see seda suurt raha väärt on, siis miks mitte aga ma kipun mõtlema, et need koolitused ei ole väärt just nii palju kui nad nende eest küsivad.
    Ise ikka proovin katsetada jne... aga eks läheb paremaks äkki kui nüüd kevadel soojemaks läheb ja loodust saan pildistamas käia. Lihtsalt proovimiseks.
    Aga kas Sa Ameerikas oleku ajal tegid enamus pildid automaatrežiimis või manuaalrežiimis? :)
    (Ja suur tänu pika ja toreda vastuse eest.)

    Kerly.

    ReplyDelete